Ziua Mondiala a Mediului
Tema de astazi pentru Ziua Mondiala a Mediului este Restaurarea terenurilor, desertificarea si rezilienta la seceta.
In domeniul publicitatii, mediul este direct afectat de utilizarea crescanda a materialelor, intr-un spatiu competitiv, unde este necesara din ce in ce mai multa publicitate pentru a avea succes.
• Utilizarea materialelor reciclabile si biodegradabile pentru reclame fizice poate reduce semnificativ deseurile. De exemplu, folosirea hartiei din surse durabile si a materialelor biodegradabile poate minimiza amprenta asupra mediului. Afacerile nu sunt obligate sa dezvaluie partile terte din lantul lor de aprovizionare, dar verificarea amanuntita a furnizorului poate dezvalui posibile parteneriate si surse de aprovizionare.
• Desi publicitatea digitala are propriul set de provocari pentru mediu si poate fi mai sustenabila daca este gestionata corect, ea prezinta in continuare un risc pentru cresterea amprentei de carbon, asa cum a subliniat Patrick Hartmann si colegii sai. Paradoxul publicitatii digitale consta in potentialul sau de a avea atat impacturi pozitive, cat si negative asupra mediului. Pe de o parte, publicitatea digitala are potentialul de a fi mai sustenabila decat metodele traditionale, deoarece elimina necesitatea materialelor fizice, reduce deseurile si poate fi directionata mai precis. Pe de alta parte, infrastructura necesara pentru a sustine publicitatea digitala poate fi extrem de consumatoare de energie. Cresterea exponentiala a utilizarii datelor si necesitatea prezentei online continue contribuie semnificativ la emisiile de carbon. Astfel, desi publicitatea digitala ofera eficienta, ea prezinta si noi provocari de mediu. Investitiile in servere eficiente energetic si reducerea frecventei afisajelor electronice pot reduce consumul de energie.
La fel de important ca promovarea alternativelor cu emisii reduse de carbon este necesitatea de a descuraja comportamentele si modelele de consum care sunt daunatoare pentru clima. Este important de mentionat ca un pas pentru a deveni mai buni in protejarea mediului este sa ne asiguram ca stim sursele produselor pe care le cumparam si sa luam decizia constienta de a refuza produsele sau serviciile care nu respecta standardele de mediu si care dauneaza activ terenurilor.
In final, cel mai important factor este sa avem un plan si sa ne asumam responsabilitatea pentru destinatia materialelor odata ce campaniile se incheie. Care materiale sunt reutilizabile, biodegradabile, reciclabile si unde vor fi stocate sau procesate ulterior? Vor avea proprietati care contribuie la un proces circular sau vor ajunge pe un teren deschis, afectand ecosistemul?